Lovely Followers.

Every Seconds Count.

Lilypie Angel and Memorial tickers

Monday, October 31, 2011

Best of Luck!

Assalamualaikum. Ehemm 



Hihi. How are you guys today? Hope you guys have a nice Monday. Kalau tanya aku, hari nih mood in love. Itu sebab kasi flying kiss dengan tiba-tiba. Awww <3


I'm such a sweet girl rite? *winkwink*


Anyways, I've something to share with you guys. Kiranya kali nih aku nak buat macam kuiz gituuu. Baru kelasss ye tak? Hahaha. Aku pun dapat dari email. Dan dah lama jugak terperap dalam inbox aku. Sebab aku nak tunggu masa yang sesuai nak share dengan semua orang. Lagipun sekarang aku tengah cuti semester. That's mean, there are many people out there that might having semester break as well. Nak pulak budak-budak sekolah pun ramai je dah habis exam. Haaa! Inilah masa yang paling sesuai. HAHA.
Aku memang annoying. Jangan hiraukan aku. Pfffftttt -. .-


The question that I'll be given is all about Maths. Siapa yang benci Maths, silalah tinggalkan jejak diruangan chat dan close tab terus aku punya blog. Kalau rajin sikit, klik lah nuffnang saya ye awakkk :P Siapa rasa-rasa sanggup menyahut cabaran, sediakan pen ke pensil ke crayon ke arang mak kau nak bakar ikan ke. Tak kisah lah. Yang penting dapat jawab sudah. Jawapan betul salah lain cerita asalkan kau mencuba. Itu semangat yang sangat digalakkan. Okay. Ready? Here the question :)


If you are engineer, you can solve this within 3 minutes;
If you are architecture, you may need 3 hours; 
If you are doctor, you may need 6 hours;
If you are accountant, you may need 3 months; 
If you are lawyer, you may not get the answer forever.

Is it true???

|---+----+----+------+------| 
| 2 | 3 | 4 | 15 | 12 | 
|---+----+----+------+------| 
| 3 | 4 | 5 | 28 | 20 | 
|---+----+----+------+------| 
| 4 | 5 | 6 | 45 | 30 | 
|---+----+----+------+------| 
| 5 | 6 | 7 | 66 | 42 | 
|---+----+----+------+------| 
| 6 | 7 | 8 |  ?  | 56 | 
|---+----+----+------+------|













Apa macam? Do you get the answer? Senang je tuh. Kalau dah dapat jawapan, bolehlah tinggalkan jawapan korang diruangan comment okay :)



























P/S : "Alang-alang menyeluk pekasam, biar sampai ke pangkal lengan".


Pepatah nih nak encourage korang if korang tak dapat jawapan, janganlah korang cepat putus asa okay. Aku tahu, tak ramai minat Maths. Tapi, jangan disebabkan tuh korang jadi mudah give up. Aku bagi nasihat nih buat semua orang including aku and especially pelajar sekolah. Sebenarnya, apa yang aku nak sampaikan is not about the question or Maths only (mentang-mentang minat ye). Aku cakap pasal semua benda. Even kau buat benda kecik pun tapi tak dapat dan kau give up, seriously adik-adik ku sekalian you guys will not go anywhere. Itu hanya akan membuatkan korang lagi malas nak berusaha. You must changed that attitude to success in your life. Kalau tak percaya, kau tunggu lagi beberapa tahun dan kau akan nampak.
Trust me. (Mood Dr. Fadzilah Kamsah dah mai pulakk)

2 comments: