Lovely Followers.

Every Seconds Count.

Lilypie Angel and Memorial tickers

Wednesday, October 26, 2011

Penat Yang Mendatangkan Hasil :)

Assalamualaikum semuaaaaa ^_____^



Senyumam hari nih agak meleboo je dari tadi.
Hiraukan pasal aku sebentar.
Yang aku nak cerita sikit nih ada kaitan dengan apa yang jadik semalam from the beginning I woke up as early as 6.00am sedangkan aku baru je tidur pukul 2.30am gara-gara tak dapat lelapkan mata.
PFFTTTTT! -. .-
Actually, my dad have told me earlier that we'll be going to campus yesterday.
So, aku apa lagi. Mengeluh jugak lah. Jauh tuh tak tahan. Huuuu.
Memandangkan abah susah payah mintak lepas dari kerja hari nih, rasa terharu pulak.
Mana tak nyer, dia sanggup lepaskan tugas dia hari nih demi aku.
Ouch ouch. Nak meleleh pulak air mata nih. Mintak tisu! Tsk tsk!
Dia mintak pelepasan satu hal, dia pulak drive dari KL ke Kedah. Giloo!
Penat weh penat. Kalau aku ada lesen kereta, boleh gak bawak. (berlagak. tuihhh.)
Ya Allah. Serius. Dalam hati aku nih asyik duk kata penat je.
& aku kasihan dengan mak & abah sebab kena tolong aku.
Kalau bukan diaorang siapa lagi yee idok? Huuuu.
Dah dah tuh, sampai kampus around 11.30am. Nampak sangat kelajuannya bapak aku bawak. Eh?
Terus pergi bangunan HEP & hantar borang tuh.
Agak cuak tahu. Puan yang ambil borang aku tuh nampak cengeyy (garang).
Satu satu dia belek kertas yang aku bagi. Ketaq kepala lutut wehh!
Ada lah jugak dia tanya itu ini & aku pun jawab lah. Haha.
Then, dia kata okay. Wohoo! Gembiraaaaaaaa. (sawan)
Turun je dari bangunan tuh, dengan kembang kempis hidung berserta senyuman meleret yang tak henti-henti aku bagitahu abah aku yang Puan 'Cengeyy' terima borang aku. Opss! Heeee.
Everything has settled!
So, apalagi, balik time!
Before that, we stopped by at one restaurant nearby my campus.
Dekat situ makan dia sedap sedap. Dari hari tuh lagi aku nak ajak makan situ.
Apakan daya, tak dek rezeki kot time tuh. Sebab tempat tuh selalu full.
"Isi tangki" masing-masing sampai penuh dulu, baru gerak ke KL dengan senang hati :)
Apa? Kau ingat kereta je kena "isi tangki"? 0.o
Dalam perjalanan nak balik pulak, kejap panas kejap hujan.
Biasa lah tuh. Sekarang kalau dekat KL boleh kira tiap hari hujan petang.
Disebabkan hari nih Deepavali, semalam penuh atas jalan dengan bas ekspress.
Nak balik kampung lah kot :)
Dekat pukul 4.00pm, kami sampai dah sampai KL. Belu sampai rumah lagi tuh.
Abah ajak jalan jalan dulu at Carrefour Sri Petaling. Hikhik.
Beli itu, beli ini. Huargghhh.
Bila nak pergi bayar dekat cashier, aku terperasan macam classmate aku je budak kaunter sebelah nih.
Khusyuk betul dia duk scan barang si pembeli tuh.
Aku panggil pun tak toleh. Ceshh. Jual mahal ke hape? Haha.
Last last, dia toleh sambil buat muka terkejut beruk kat situ.
Wakakakakaka ^. .^
Sambil dia duk scan scan barang, sempat lagi aku bersembang dengan dia.
Potpetpotpet dia cakap. Kikikiki.
Adlina sayang. Kalau kau baca nih jangan marah aku pulak yeeeeee ;)
I know you miss me so much right darling? Weeeeee.
Almost two hours dekat Carrefour, barulah balik rumah tercinta.
Masuk je bilik, mengeluh sakit badan. Huwhuw.
Terus terlentok dekat bantal mushuk aku. Erk?
Apa boleh buat :)

















P/S : Moral of the story, sometimes we need to sacrifice to achieve what we want in our life. Although it is too whacked, we will get the satisfaction later :)

No comments:

Post a Comment